האם אתה מרגיש שיש לך שליטה טובה בניהול הכספים של הפרויקט? של החברה?
שוב ושוב אני פוגשת פער גדול בין איך שהחברה נראית כלפי חוץ, להתנהלות בתוך החברה, בעיקר בהיבט של ניהול כספי הפרויקט. דוגמה לתהליכים שכדאי מאד לנהל בצורה מסודרת ולהיעזר במערכות מחשב:
מלאי ורכש:
האם מנוהל בצורה טובה, חסכונית ויעילה? משפיע מאד על רווחיות החברה
חשבונות מצטברים ללקוחות:
מוגשים באקסל או בתוכנה ייעודית? חשוב לוודא שאין טעויות חישוב, כדאי גם להתייחס למועד הגשת החשבון.
תקציב ותשלומים:
מתנהלת בקרה? האם בודקים את ההוצאות ביחס לאמדן ההתחלתי/דוח אפס?
גביה:
האם מנוהלת באופן שוטף? איך מציגים חישובי הצמדה וריביות פיגורים?
אני מחזירה למנהלים את השליטה בניהול הכספי של הפרויקטים והחברה כולה. כשהנתונים מסודרים, אני משקפת לכם טעויות שנעשו בעבר, כמו הקדמת תשלום, כפילות, חריגה, טעויות חישוב, פיגורים בגביה. כשאסיים לסדר את הנתונים הכספיים, תגלו שאתם חוסכים מאות אלפי שקלים, משפרים את תזרים המזומנים ונפתחות לכם אופציות עסקיות חדשות.
ממש כדאי לכם לדבר איתי 058-469-1177 רינת ניר
Photo by Chris Leipelt on Unsplash
Comments